openmediavault

The open network attached storage solution

News

• New

Ich verzweifel langsam.

Ich habe Jdownloader auf dem rpi installiert. OMV ebenso.
    Jetzt sind 2 Laufwerke in OMV eingebunden, ich habe auch freigegebene Ordner. Wenn ich aber den Pfad zu diesen Ordnern in den Jdownloader eingebe "/sharedfolders/Tbplatte/"
    Dann speichert er die Daten nicht dort sondern eiskalt.auf der OS Platte.
    Egal was ich versuche er speichert es immer auf der OS Platte und nicht auf der externen.
    Ich bin es gewohnt meine externen mach /Media/ in einen Ordner zu mounten und alles weitere von da zu machen aber das mounten hat ja OMV übernommen?!
    In media oder mnt ist auch keine Datei zu finden beide leer.

Kann mir jemand sagen wo der Fehler liegt?
  • New

Hallo,

Ich bin ganz neu in der "Branche" und möchte ein System auf OMV basierend welches Backups macht (RAID) Nextcloud nutzt sowie als Download-Server durch Jdownloader unter Docker fungiert.
    Fast alles davon erledigt OMV auf einem Raspberry Pi 3b +
    Nun möchte ich noch h265 Inhalte an meine TV, Android Handy, Windows PC streamen (max 2 Geräte gleichzeitig) aktuell wird es nur 1080p sein aber da ich mir alles neu kaufen muss möchte ich gleich für h265 4k Format gerüstet sein.

Wird die aktuelle Hardware Planung dies bewältigen können?
    Habt ihr Verbesserungsvorschläge (evtl. Kennt ihr auch günstigere Hardware? Die das bewerkstelligt)

idealo.de/preisvergleich/Offer…17_-j5005-itx-asrock.html
    idealo.de/preisvergleich/Offer…400c16s-8grs-g-skill.html
    idealo.de/preisvergleich/Offer…eil-atx-90w-mini-box.html

Gehäuse muss ich erst noch gucken. Auch bei den Festplatten (4 sollen es werden) muss ich mich noch genau belesen.

Über Input wäre ich sehr dankbar.

Mfg Tim
  • New

Hello guys,
    i'm thinking about upgrade my nas.
    Currently i tried to build a nas with a raspberry pi 3 b+, but the speed limit without real gigabit speed & limitation on usb3.0 is annoying.

I use a 4TB WD Red in a USB3.0 Enclosure and want to backup this drive ~every week on another wd red 4TB.
    Mostly i use the NAS for Streaming movies over DLNA, using jDownloader and setting up my personal cloud.
    Maybe im planning to add some smart home functions.

So the nas is running nearly 24/7 and i want a low power-consume nas, so i think a SoC would be the best option.

When searching for different boards, the internet is full of them, but i ended up with this three boards.

Maybe someone give me a hint, which board should i choose, or even another one??

- i want to plug 2 x USB3.0 drives (in self powered cases)
    - i dont want to have the system on sd card, so i think about an ssd (maybe m.2) over a usb3.0 port
    - I only need gigabit ethernet…
  • New

Hallo,

also ich nutzte OMV4, seit Beta, auch ohne Probleme, irgendwann vor ein paar Wochen bekam ich immer Mails vom NAS, das die Rootplatte über 90% gefüllt sei, also apt clean, Protokolle löschen, brachte paar MB, aber nicht der Rede wert.

Nun dachte ich setze mal alles neu auf, und wieder von der 16GB SSD nur 3Gb genutzt, der Rest Extended bzw. Swap., Systempartition ist nach der Install zu 50% gefüllt, nach den Updates bin ich schon wieder bei etwa 80% Füllungsgrad, habe jetzt auch Flash-Speicher Installiert und Konfiguriert, das es mir zumindest die Protokolle da nicht mehr drauf schreibt.

Habe versucht mit fdisk die swap zu entfernen und die Root auf komplette Plattengröße zu erweitern, ohne Erfolg, Gparted funktionierte auch nicht, habe dort drei Partitionen, eine root (sda1) eine Extended (sda2) und eine swap(sda5), keine Ahnung wie ich da vorgehen muss.

Vielleicht könnt ihr mir helfen...

mfg René

Unread Threads

Topic Replies Last Reply

Disk Usage empty

18

hoppel118

rrd problem?

11

maarten

Jdownloader Download Pfad?

0

After a reboot i lost my eth0

1

Methy

Need advice. Grow raid or LVM

9

flmaxey

Recent Activities

• hoppel118 -

Replied to the thread OMV 4.x Disk Usage empty.

Quote from flmaxey: “You won't see this particular graph set without the Diskstat's plugin. I have empty graphs as well. ” OK, I dont use this plugin. @camjesus2 Here you see my installed versions: Source Code (2 lines)Source Code (7 lines)Source Code…
  • maarten -

Replied to the thread OMV 4.x rrd problem?.

I think I found the cause of the problem (not the root caus unfortunately) and found a workaround to get rid of the error and get the graphs working. I did have the same problem: Feb 17 23:33:07 storage collectd[5812]: rrdcached plugin: Failed to
  • meynti -

Posted the thread OMV 4.x Jdownloader Download Pfad?.

Thread
    Ich verzweifel langsam. Ich habe Jdownloader auf dem rpi installiert. OMV ebenso. Jetzt sind 2 Laufwerke in OMV eingebunden, ich habe auch freigegebene Ordner. Wenn ich aber den Pfad zu diesen Ordnern in den Jdownloader eingebe…
  • Methy -

Replied to the thread OMV 4.x After a reboot i lost my eth0.

hello, if you run the command Source Code (1 line) you do not get an ip on an enpXs0 card ? can you put the config of your /etc/network/interfaces Source Code (1 line)
  • camjesus2 -

@hoppel118. weird... I did it again (B Spears forever!). Removed zfs plugin, reboot, disk usage appears. install zfs plugin, reboot, disk usage disappears. I remove diskstats plugin some time ago. Maybe leftovers are interfering (long shot, I know)? I'll…
  • flmaxey -

Quote from hoppel118: “I can’t see „Disk I/O“ graphs. Are they disabled because of the issue? ” You won't see this particular graph set without the Diskstat's plugin. I have empty graphs as well. Quote from camjesus2: “WOW! One goes to bed and all…
  • liquid7 -

Liked tostien’s post in the thread OMV 4.x Unable to boot after installation (Dropping to a shell!).

Like (Post)
    Hi - I usually lurk on these forums for answers but I figured out the problem and thought I'd share. It has nothing to do with the RAID array on the hard disks ... The problem is the device number changed. In my case, when I installed the software I…
  • flmaxey -

Replied to the thread OMV 0.4 Need advice. Grow raid or LVM.

On the same box: There's going to be a lot of caching involved in that scenario - read from mdadm RAID5 (parallel i/o) and writing to the equivalent of a single disk (ZFS). There's a more than a bit of i/o disparity involved. I suspect it will smooth…
  • hoppel118 -

My System is completely up-to-date and I don’t have this issue.
  • Adoby -

Replied to the thread Problem with "new" install.

Network Interface Card. NIC. Get a thumbdrive and put some common live Linux dist on it. Ubuntu. Boot and see if it works = Access internet. If it doesn't then it is a hardware or motherboard setup problem. If it works then it may be OMV. Reinstall?