Search Results

Search results 1-18 of 18.

• AutoShutdown couldn't activate

zoephelweb - - Plugins

I have it! I've got the error-message only with google chrome browser. With the edge browser everything is fine

• AutoShutdown couldn't activate

zoephelweb - - Plugins

Hello, I have made a clean install of omv3 now. Additionaly I have activated the following PlugIns: OMV-Extras, Plexmediaserver, Remote Desktop, ClamAV and Autoshutdown. Now I have a problem with Autoshutdown. I cannot activate the PlugIn. When I set the PlugIn to active and klcik to save I've got the following message ": Missing 'required' attribute 'checksamba'." What's the problem an what can I do now? Thanks! Enrico

• Thank you Mio! It works! I've changed the line 7-8 to my ip-adress (without port) and restart all. Now I can login correctly with IP-adress and https-URL. I'll try to add the pc-name to this area and I think the login should also works.

• I'll check my config.php file

• Hello Enra, enclosed here are the open ports and the OC-settings. I've changed the ssl-port to 8443, but the same error. ​(Hidden Content) (Hidden Content) I've changed the ip to x.x.x.x only.

• OK Mio! I've delete cache + cockies and x.x.x.x/index.php I've got the error-page directly

• I tried another one. With x.x.x.x:433 I've got a OwnCloud-page see below (Hidden Content) But when I try pc-name:433 I've got "400 Bad Request".

• Thank you for concern! But of I try x.x.x.x I've got the erreor-page directly (Hidden Content) Should I try to make a new SSL-certificate? I've tried, but no change

• Hello Mio! I've done all the things you said but without success I've disabled the OMV-SSL in general tab an aktivate the ssl in ngnix (with default port 443). here are my screenshots: (Hidden Content) If i try to login with url x.x.x.x:90 I'll get the same error like my first post after inserting my login data. (Hidden Content) If I try the url x.x.x.x:433 I'll get the error directly. Then I cant see the Login page.

• I've installed OC 8.1.1 by following this thread. But I have a problem I can't solve. OC is runnig. I see the login-screen with URL x.x.x.x:90/index.php But after I've filled out name and password, I've got an error in webbrowser. => Chrome says: "SSL-Verbindungsfehler ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR" URL is then: https://x.x.x.x:90/index.php/apps/files/ => IE says: "Die Seite kann nicht angezeigt werden" (The site cannot display) URL is then: http://x.x.x.x:90/index.php => Edge says: "Leider können wir …

• Thank you very much!! It's all right (after restart too)

• I have the same problem after installing all the last updates today. There was some updates for apache. If I stop the service with "service apache2 stop" and start nginx with "service nginx restart" then I get the webgui again. I think I don't need apache, because OMV use NGINX, right? But how I uninstall the apache2 package? When I use "update-rc.d -f apache2 remove" I get the message "update-rc.d: using dependency based boot sequencing"

• Seit dem Upgrade auf Version 1.x (aktuellste Debian Version) erhalte ich bei aktivierter eMail-Benachrichtigung für S.M.A.R.T. immer wieder eine Mail mit folgendem Inhalt: Quote: “Betreff: SMART error (FailedReadSmartSelfTestLog) detected on host: RECHNERNAME This email was generated by the smartd daemon running on: host name: RECHNERNAME DNS domain: xxxxxx NIS domain: (none) he following warning/error was logged by the smartd daemon: Device: /dev/disk/by-id/wwn-0x500a075103178bb6 [SAT], Read SM…

• OMV-Start hängt bei Netzwerkconfig

zoephelweb - - Network

Also bei mir hat das mit dem Netzwerkkabel abziehen leider nicht funktioniert. Der Rechner hing weiterhin. Habe dann wie von David empfohlen von einer LIVE-CD gebootet und in der Datei "interfaces" unter \etc\network\ sämtlich IP V6 EInträge auskommentiert. Danach konnte ich wieder booten.

zoephelweb - - Network

Danke! Hat geklappt, OMV läuft wieder

zoephelweb - - Network

Ok, Danke! Ich versuchs mit einer Knoppix-CD oder lade mir sonst eine Debian herunter. Habe da schon ein paar threads gefunden bzgl. manueller Anpassung. Sollte ich doch nicht zurecht kommen werde ich hier nochmals um Rat fragen.

zoephelweb - - Network

Danke für die Unterstützung! Ich komme damit auf eine neue shell, aber leider blinkt hier nur der Cursor. Ich kann da leider nichts eingeben, geschweige denn mich einloggen. Muss ich noch etwas machen?

zoephelweb - - Network

Habe meinen OMV von 0.5.59auf die aktuelle Version 1.x "upgedated". Das Update hat soweit auch korrekt funktioniert. Ich konnte via WebGui und Putty auf den OMV zugreifen. Dann habe ich über die WebGui in der Netzwerkkonfig die bis dato nicht genutzte IP V6 Funktionalität aktiviert und auf "Auto" gestellt. Nach dem Speichern hing die Weboberfläche. Ich musste den Rechner per über der Ein/Aus-Schalter neu starten. Seit dem bleibt der Rechner jedoch beim Start stehen => siehe angehängten Screensho…