Search Results

Search results 1-20 of 34.

• Show own log File in WebGUI

Grabber66 - - General

hi, this i understand. but if i use 99tv.inc and tvheadend.js it does not work. If I use the same text with 90autoshutdown.inc and AutoShutdown.js it works. Here is my problem why ?

Grabber66 - - General

Ich habe ein echtes Verständnisproblem. Ich habe nun mal die Dateien von dem autoshutdown-addon genommen und etwas verändert. Damit geht es ? Wenn ich die gleichen Dateien weiter verändere und aus AutoShutdown tvheadend mache geht es nicht ? Anbei mal beide Versionen der Dateien : _______________________________________________________________________________________________ I have a real understanding problem. I've just taken the files from the autoshutdown addon and changed something.And it wo…

Grabber66 - - General

Hi, I have played something with rsyslogd, and I put the TVHeadend part in my own logfile. (/var/log/tvheadend.log) My the Syslog a bit too crowded smile.png Then I found the following instructions: forum.openmediavault.org/index…ustom-log-files-to-WebUI/ But unfortunately, this does not work at all My files I've created according to the guide I once packed here: omv-log Is anyone able to help me.THX __________________________________________________________________________ Hi, ich habe bei mir …

• Samba problems !

Grabber66 - - CIFS/SMB

Hi, for me i just found the answer. Maybe ist helps you too : Take a look here smbd startet nicht I only renamed the files talking in the last post.

• Samba problems !

Grabber66 - - CIFS/SMB

Same Issue in my fresh installed omv3 with all updates eg.

• networking.service - Error

Grabber66 - - Network

Thanks for this hint. chmod -x /etc/network/if-up.d/openmediavault-issue works, and so the Bootdelay is gone.

• networking.service - Error

Grabber66 - - Network

Hi I hav some trouble while booting my machine. It takes nearly 5 minutes to boot. And i think i have trouble with networking.service. This exit's with an error. Here some "log's": Source Code (15 lines) journalctl -u networking.service Shell-Script (29 lines) Shell-Script (22 lines) Anyone a Idea ? THX

• TVheadend OMV 3, how?

Grabber66 - - Plugins

Hi, i tried to install omv3 on a new usb-stick for testing it. And omv Works fine. But after installieng TVheadend and rebooting it does not start. Has anyone the same Problem and can help me with mine. THX

• Thanks, i will try and report.....

• Hi, i nearly want the same what C0mmanda wants. In my NAS with omv 2 is the ASRock Q1900-ITX and i want to change it with my ASRock QC5000-ITX. Is it possible, and if yes can i just change the Board and boot omv, or is anything else to do ?

• [MySQL] datadirectory

Grabber66 - - Plugins

Quote from ryecoaaron: “If someone wants to move it, they have to specify the location in extra options and move the files manually.” And how can i specify it in the extra options. I didn't know the command e.g. Thx

• I have found this solution: gossamer-threads.com/lists/linux/kernel/2140005 but I don't know how to use it.

• Autoshutdown beendet sich selbst ?

Grabber66 - - Plugins

So ich hab die Fehlerquelle localisiert: Es liegt an folgendem script: Shell-Script (47 lines) dieses habe ich von hier autoshutdown und tvheadend Und soll das NAS für eine Aufnahme wecken. Ich habe dazu auch noch 2 andere scripte die tvheadend beenden und die tunertreiber entladen. Die beiden stören nicht, das habe ich schon getestet. Demnach habe ich in /etc/pm/sleep.d folgende dateien: 90_wakeup 96_tvheadend_restart 97_ddbridge_restart 99_autoshutdown-restart (die habe ich extra mal ans ende …

Grabber66 - - Plugins

ich hab jetzt mal einfach als ich zu hause war pm-suspend als angemeldeter root in der shell ausgeführt. Doch da passiert rein gar nichts. Soll das so ? Danach habe ich mal das pm-suspend.log gelesen und foldendes gefunden: Source Code (31 lines) Irgentwas passt da ganz und gar nicht, und ich weiß leider nicht was

Grabber66 - - Plugins

Ich habe jetzt nochmal weiter probiert, gelesen. Folgende logeinträge machen mich stutzig: ___________________________________________________ I have now tried again further read . The following log entries make me suspicious : autoshutdown.log: Source Code (25 lines) Abe jetzt gibt es dort auch kein log mehr, bis ich autoshutdown wieder selber starte. syslog Source Code (10 lines) Irgentwie scheint autoshutdown zwar in den hibernate zu wollen, aber nicht zu können ? Und dann schießt sich autosh…

Grabber66 - - Plugins

Hi, ich habe seid ein Paar Tagen ein Problem mit dem Autoshutdown plugin. Es sieht so aus, als ob es sich selbst beendet. Ich bin mir nicht sicher ob und wenn welches log hier hilft. Ich packe mal das syslog und das autoshutdown.log dran. Sieht auf jeden Fall für mich aus. Hier habe ich die config in der web GUI ändern wollen: ______________________________________________________________________________ Hi , I have are a few days a problem with the Auto Shutdown plugin . It looks as if it shuts…

• Autoshutdown und ein paar Fragen!

Grabber66 - - Plugins

So hab ich es in etwa auch gelöst. Und zwar habe ich ein intervall von 300 sec. Und einen hhd wert von 300kb. Damit fährt das system bei mir während einer laufenden Aufnahme schonmal nicht runter

Grabber66 - - Plugins

Hi, ich habe damit schon etwas herumprobiert. Es werden alle HDD's geprüft. Allerdings bin ich nicht wirklich der Meinung, das dann "nur" der eingetragene Wert in Kb genutzt wird. Sondern der Wert zwischen den abfragen. Darum auch das Rechenbeispiel in der Read.me.

Grabber66 - - Plugins

Ich häng mich hier nochmal mit dran. Und zwar geht es mir um die Festplattenaktivität. Welche hdd wird denn da geprüft? Und wie errechnet sich der Wert? Ich verstehe die Info aus der Readme leider nicht wirklich: Quote: “ HDDIOCHECK Set this to "true" and the script checks, if a HDD-IO (read/write) is over a defined value in kB/s (default: HDDIO_RATE=400) and then don't shutdown the Server. This value is calculated with the SLEEP-time between every cycle of the script-checks. E.g.: You have defi…

• RAID 5 is lost

Grabber66 - - RAID

So now my last results: Source Code (6 lines) Source Code (7 lines) Source Code (62 lines) Has anyone a idea for this, or is it totally crashed.