Search Results

Search results 1-20 of 58.

• How to See NAS shared files on iPhone?

John Doh - - AFP

Hi sub, Ty for the info. This apps seem to be for advanced user. I'm lookin for a simlpe way (for my wife ) to view pics, vids and hear music from NAS. Is there a simple way to do this like DLNA on TV? TY JD

• How to See NAS shared files on iPhone?

John Doh - - AFP

Hi @ all, can you please advise how can I see my NAS files (Fotos Videos , Music) on my iPhone? What is the best way to do it? DLNA, FTP? Do I need to install an separate app on the iPhone? I yes, which is the best one? Many thanks in advance, JD

• Hi, ty for the feedback. is it possible to see such an overview through HSS and CL(some kind of command)? is is that technical imposible as well like you wrote before? BR JD

• Hi, I have made some scheduled tasks in OMV like: rsync, clam scan etc. Is there some where in WebGui an overview(Matrix) about all sceduled tast? or is the any option to see all taskes on "one page"? Ty JD

• ClamAV results- were to find?

John Doh - - Plugins

Hi Oma, I understood what you idea is. But my problem is: which line in the Log file is saying that Scan was started at 4pm(assuming your planed job at 4pm)? if I 'm starting job manually Clam givins me a clear statement: what was scaned, howlong time it took and the result. Quote: “Please wait, scanning shared folder <NASData> ... /media/c9bd5db3-8577-493d-9b56-07fbe9a8fd3a/NASData: OK ----------- SCAN SUMMARY ----------- Infected files: 0 Time: 749.513 sec (12 m 29 s)” But where in the log fil…

John Doh - - Plugins

I have created such folder as well, but my problem is: Due to the fact that my NAS just 70% of the day is offline, I need to check when the last scan was done. I can find some information about virus database update in the log but no Info if the scan was started/done or not. So is there any chance to check if the job was done and what was the result of it(log file or some were else ??

John Doh - - Plugins

Message box in WebGui is showing : Quote: “Please wait, scanning shared folder <NASData> ... /media/c9bd5db3-8577-493d-9b56-07fbe9a8fd3a/NASData: OK ----------- SCAN SUMMARY ----------- Infected files: 0 Time: 749.513 sec (12 m 29 s)” But Log file is empty. Is it normal? or will log be writen only if the jobs statrs of its own and with manual starting no log file will be created?

John Doh - - Plugins

Hi @ all, can some one please, advise in following questions: 1. were can find the result of the Virus Scan? I made a Job for scan. After I'm pressing play I can see the scan is ongoing but there are no information in the Log file about what was scaned and what was the result. Could you please advise were to find this information? 2. How can I adjaust my AutoShutdown to avoid shuting down during AV scaning anf/or rsync job is on going? P.S: Sorry to ask again. I will try in English, cause after …

• Antivirus results?

John Doh - - General

Hi, abgesehn von der Rechtschreibdiskussion, kann jemand mit der Frage helfen? Danke und VG JD

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

@ wookie, vielen Dank für die antwort VG JD

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

LOL Oma, heute schlecht gelaunt, was? Quote: “entschuldige, aber es heißt "aufwecken", nicht "aufwäcken". Wenn Du richtig schreibst, verstehen Dich auch die englischsprachigen Benutzer dieses Forums besser.” Bitte, was? Wenn ich "aufwecken" statt "aufwäcken" geschrieben hätte, würden mich die Eng. sprachigen user verstehen? Na logisch ! Hier geht's doch um die "Message" (+technische Lösungen) und nich um die Rechtsschreibung, oder sehe ich das falsch? Ich hoffe die Frage ist verständlich genug f…

• Antivirus results?

John Doh - - General

LOL Oma, heute schlecht gelaunt, was? Hier geht's doch um die "Message" (+technische Lösungen) und nich um die Rechtsschreibung, oder sehe ich das falsch? Ich hoffe die Frage ist verständlich genug formuliert und wenn irgend wo ein "ä", "i" oder Komma fehlt ist meiner Meinung nach zweitrangig und ändert an der Frage nichts. Wenn es dich aber der Art stört, dass du gleich zwei solche Beiträge (die meiner Meinung nach unkonstruktiv und Feindselig angehaucht sind) verfasst, möchte ich mich bei dir,…

• Antivirus results?

John Doh - - General

Hallo, hab wider mal eine Frage: 1. Wenn ich im antivirus ein job eingelegt habe und den über play laufen lassen habe- wo kann ich dann die Ergebnisse sehen? Log file zeigt nicht !?!?! 2. wie kann ich autoshutdown eistellen, dass wenn Scan läuft autoshutdown nicht den server herunter fährt? Danke und VG

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

hab gerade WOL pluin instalieren... und wie kann ich Rtc wake einstellen so das es OMV 1 Mal pro monat aufwäckt?

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

Hi wookie, danke, werde es mir heute abend ansehen aber ne Frage dazu vorab: kann OMV sich dann selbst aufwäcken?

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

hab noch ne frage: mein system ist 70 % der eit ausgeschaltet. gibt es eine möglichkeit das System automatisch hoch zu fahren wenn die Jobs anstehen (Rsync+Antivirus check)? oder zb per WOL vom android aufwäcken zu den geplanten Zeiten?

• ownCloud- how to setup

John Doh - - Plugins

jop habe ich.... werde aber heute abend nachsehen. auf der WWW seite omv-extras.org ist das unter stable gelistet aber bei mit im OMV nicht. werde heute noch mal genauer nachforschen... danke

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

ja nur einmal pro Monat. ah, ok. kein Häkhen, so macht die Logik dahinter auch sinn für mich... Danke

• Jeden Nten Tag

John Doh - - General

aber heist es nicht dann, dass jeden 2en Tag ausgeführt wir(also 15 Mal im Monat)? und wie es dann die Logik bei den Stunden und Minuten(ich meine was bedeuten die gesetzten bzw nich gesetzten Häckhen)?

• ownCloud- how to setup

John Doh - - Plugins

hi, ja extras habe instaliert aber ich sehe kein explorer? wie heißt der plugin in genau?