Search Results

Search results 1-5 of 5.

• Hello Guys I need your help please. I'm a newbie in LINUX, Odroid and OMV and I have the following Problem (and a german Speaker - sorry for my poor english): Actually a NAS is running based on a Odroid XU4 + USB 3.0 Hub from Anker + 4 PCs. USB 3.0 HDD portable in my flat (OMV as OS). And i have the Problem, that the OS loose the connections to the USB Harddisks automatically. I have tested the installation with a second USB Hub to reduce the failer load of the power supply but without a positiv…

• Wolf2000 Wärst Du eine Frau würde ich dich jetzt küssen und einen Strauss Blumen überreichen 1000 Dank hat super funktioniert. LG, Martin

• Hi Wolf Da krieg ich folgenden Ausdruck bedingt da es sich ja nicht installieren lässt: minidlna: Installed: (none) Candidate: 1.1.4+dfsg-3 Version table: 1.1.4+dfsg-3 0 995 packages.omv.extras.org/debian stoneburner/main armhf Packages 1.0.24+dfsg-1 0 995 ftp.uk.debian.org.debian/ wheezy/main armhf Packages Was sagt mir das? Die Internetadresses werden in Putty natürlich mit "http://" ausgegeben. LG, Martin

• Dear all Dear tekkb I've nearly the same problem on my Odroid XU4 system (OMV 2.2.9 stone burner). If i will install the minidlna from the plugin section in OMV i got allways the following message: >>> *************** Error *************** Failed to execute command 'export LANG=C; export DEBIAN_FRONTEND=noninteractive; apt-get --yes --force-yes --fix-missing --allow-unauthenticated --reinstall install openmediavault-minidlna 2>&1': Reading package lists... Building dependency tree... Reading sta…

• Hallo Leute Ich bin absoluter Neuling hier im Forum, sowie auf dem Gebiet Linux, OMV und Raspberry Pi. Trotzdem ist es mir am Wochenende spielend gelungen auf einem Raspi 2 ein NAS mit OMV in Gang zu bringen und mit 4 per USB (per USB 3 Hub angeschlossene USB 3 Platten) angeschlossenen Platten zu betreiben. (OMV Version 2.0.15) - Verdienst und Lob an die Entwickler von OMV Da das so super funktioniert hat, möchte ich jetzt aber den Unterbau mit mehr Preformance ausstatten, sprich meinen Raspi 2 …