Posts by bene

Hi all, I have a problem with my Seafile-Installation. It can't create the data-directory. I get this output, after my setup.

But I checked my created shared folder for seafile more then once. UUID is correct and the privileges are given to my seafile-user. I hope somebody can help me.

Hi,
    thanks for this guide.

But I have a problem choosing the right directory for seafile-data.

How can i get my data-directory on my harddrive and not on the system-SSD. There it puts all my data, when I upload something to my seafile

Habe leider das selbe Problem nach jedem Neustart. Die Daten sind zwar nach jeder Initialisierung vom Raid wieder da, ist aber trotzdem extrem nervig jedesmal mehr als 2 Stunden darauf zu warten, bis es fertig ist. Gibt es mittlerweile eine Lösung dafür?

Im new to OMV and trying to install it for a few days now. After reading most of the forum, I couldn't find a working solution for my problem.
    my NIC isn't detectet by the normal kernel 3.2 so I installed it with my normal PC, than installed the backportkernel 3.16 via the webGUI, updated everything with apt-get update.
    shut everything down, disconected the SSD, put it into my server, booted it with the 3.16 kernel and tryed omv-firstaid. Unfortunatly there is a big error:

I hope somebody can help me.

Sorry for bad english.

Ich bin neu was Server angeht. Versuche mir trotzdem einen Funktionierenden zusammenzubauen.Leider hänge ich nun bei der Installation seit einigen Tagen fest.Habe mich jetzt schon durch mehr als die Hälfte des Forums gelesen, finde aber keine passende Lösung für mein Problem:
    Der Standartkernel 3.2 erkennt meine Onboardnetzwerkkarte nicht. Also SSD raus, in meinen normalen PC rein, dort installiert, über den WebGui den Backport Kernel 3.16 installiert, rebootet, alles geupdated mit apt-get update. Danach runtergefahren,SSD raus, im Server angeschlossen, mit dem 3.16 kernel gestartet und omv-firstaid ausgeführt. Jedesmal dann der gleiche Fehler:

Ich hoffe mir kann jemand helfen