Posts by LooR

Update to (2.1.5.1) give me some error, after that i get this error if try to log in at webgui.

HTML
    <html>
    <head></head>
    <form method="post">
    <input type="hidden" name="service" value=""/>
    <input type="hidden" name="method" value=""/>
    <input type="hidden" name="params" value=""/>
    </form>
    </html>

i run in to the same error cpu temp stop working (mp temp & cpu fan seems fine), disable and de-/reinstall doesnt help.

My system not suspend too, because smbcheck found some active connection on port 445 even if no other computer/ip is connectet to the network.

I think its a samba/smbcheck bug that locked some file even after the smb connection is gone --> http://forum.ubuntuusers.de/to…s-verhindern-autosuspend/.

edit1: to fix that, i command out #APT::Default-Release "wheezy"; at apt.conf and make an ap-get clean. After that, i can purge it but now the plugin its gone and cant be installed again because my omv cant connect (same like before) to the Repositories

edit2
    Ok i find the solution! /etc/network/if-pre-up.d/openvpn not get purged/deinstalled when i deinstalled the plugin, so the iptables point to my old ip.

Code
    /etc/network/if-pre-up.d/openvpn
    #!/bin/sh
    [ "$IFACE" != "lo" ] || exit 0
    iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.1.26/24 -j SNAT --to 89.15.xxx.xxx

First i installed both at same time but never activated both at same time at the webgui.
    than i dry configure openvpn plugin whitout success,
    after that i deinstalled openvpnAS and dry to configure openvpn again...no success
    deinstalled openvpn
    install openvpnAS again and configured it successfuly but then i recognized my omv cant ping the router or reach reposities ect.

Edit: sind default 172.27.224.0/20 hab ich auch nie geändert in "openvpn as". Im openvpn plugin dagegen schon, hab es aber wieder auf default gestellt gehabt und danach das plugin deinstaliert.
    weitere infos

Hallo zusammen,

nutze den omv bereits seit 0.5 und konnte ohne neuinstall größere und kleinere Probleme, dank des Forums und google, immer selbstständig lösen bzw. umschiffen. Ebenso konnte ich custom erweiterungen wie apc, serviio oder VMware Workstation samt webgui wsx zum laufen bringen.
    Nach dem install der openvpn bzw. openvpn as plugins im omv webgui scheint aber keine dns auflösung bzw. überhaupt eine Verbindung ins internet mehr möglich. Ich hab bereits fast 2 Tage lang diverse threads durchgestöbert u.a. auch diesen OMV - OpenVPN AS "blocks" router DHCP messing up DNS konnte aber keine lösung finden. Auch ein reboot meines router (Fritz 7490 6.24) brachte keine besserung, die VPN verbindung funktioniert aber ohne Probleme.